התקנת מצלמות אבטחה – שיקולים שיש לקחת בחשבון


התקנת מצלמות אבטחהמצלמות אבטחה נועדו לשמש ככלי מניעה והרתעה יעיל ביותר מפני מקרי פריצה או ונדליזם, ואף ככלי הוכחה במקרה שבכל זאת בוצע מעשה גניבה או פשע במתחם המגורים או בית העסק. יחד עם זאת, התקנת מצלמות אבטחה באופן שאינו מיטבי יכולה שלא לספק את התוצאות הנדרשות, ועל כן חשוב להכיר את כל השיקולים המקצועיים שיש לקחת בחשבון לפני ביצוע ההתקנה בפועל. להלן המרכזיים שבהם:

התקנת מצלמות אבטחה – לעמוד בתנאי החוק

ראשית כל חשוב להדגיש כי התקנת מצלמות אבטחה הינה עניין שחייב להיות מבוצע תוך עמידה בתנאי החוק. על פי חוק זכויות הפרט יש לבקש את הרשות של כל אדם במידה והוא מצולם, אך החוק מרחיב ואומר כי ניתן לבצע צילום של אנשים גם מבלי לקבל רשות כל עוד מוצבים במקום שלטים המתריעים בפני העובדה שהמקום מצולם וכמו כן, כאשר מדובר במקום עבודה יש להחתים את העובדים על העובדה שהם מודעים שהם מצולמים. בכל המקרים אין להציב מצלמות אבטחה במקומות שנועדו לפעולות אינטימיות ואישיות כגון שירותים, חדרי רחצה, מלתחות להחלפת בגדים וכו'.

הנתונים הטכניים שחשוב להתייחס אליהם לפני ההתקנה

על מנת שמצלמות האבטחה שתתקינו אכן יעמדו בייעודן, יש לבחור אותן בצורה מושכלת ובהתאמה מלאה לצרכים. ישנם שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון בנושא זה וביניהם :

  • סוג המצלמה – ישנם סוגים רבים של מצלמות אבטחה בשוק, כגון מצלמות כיפה, מצלמות צינור, מצלמות נשלטות מרחוק, מצלמות אינפרא-אדום ועוד. יש לקחת בחשבון כי כל סוג של מצלמה מאופיין ביכולות אחרות לגמרי שמתבטאות בטווח זוויות משתנה, אפשרויות הסתרה, אפשרות לצילום לילה וכו', ועל כן חשוב לבחור בסוג המצלמה הספציפי על פי צרכי ומאפייני השטח.
  • סוג התשדורת – מצלמות האבטחה של ימינו פועלות על בסיס כבלי תקשורת מסוג IP או חיבור אנאלוגי. כבלי ה-ip מחוברים ישירות למחשב מקליט ואילו הכבלים האחרים פועלים בטכנולוגיה הוותיקה יותר ומחוברים למחשב המקליט באמצעות חיבור אנאלוגי נפרד. אפשרות נוספת היא של התקנת מצלמות אבטחה שאינן זקוקות לחיבור ישיר למקליט (טכנולוגיית ה- Wi-Fi) או כאלה שאינן זקוקות לחיבור לחשמל שכן הן פועלות על סוללות נטענות.
  • איכות הצילום – כיום ניתן למצוא מצלמות אבטחה שמצלמות באיכות סאונד ווידאו ברמה הגבוהה ביותר ובאיכות HD. חלקן אף מסוגלות לעמוד בקריטריוני איכות אלו גם בטווחי צילום של יותר מ- 10 מטרים, לרבות אפשרות ביצוע של זום ידני או אוטומטי.

התקנת מצלמות אבטחה היא עניין למקצועניים בלבד. רק חברה איכותית תדע לייעץ לכם לגבי סוג המצלמות שהכי מתאים לצרכיכם והיכן כדאי למקם אותן על מנת שלא ייווצרו "שטחים מתים" שאותם יוכלו מפגעים לנצל. בהצלחה!